Proiecte județene
ÎMPRREUNĂ E MAI BINE!
Dragi prieteni ai școlii noastre,
Astăzi avem bucuria să vă împărtășim momente minunate din cadrul activității "IMPREUNĂ E MAI BINE!" parte a proiectului județean "Prietenie și diversitate prin artă și joc", coordonată de prof Rusu Raluca, prof. Donise Anca și prof. Arădoaie Lavinia. Evenimentul a reunit 17 elevi cu CES, de la clasa I până la clasa a VIII-a, alături de 17 profesori itineranți, logopezi și consilieri școlari.
Împreună, am demonstrat că adevărata putere a comunității stă în diversitatea și cooperarea noastră.
Am avut plăcerea să fim însoțiți de trei invitate colaboratoare care au captivat atenția copiilor prin activități variate și atrăgătoare.
Primele două invitate, Cojocaru Ramona și Corlățan Briana, membre ale Asociației Muzicienilor, au creat o atmosferă plină de ritm și armonie. Elevii au învățat să bată ritmuri, să asculte mediul înconjurător și să imite sunetele naturale, culminând într-o sesiune de muzică armonizată. Prin explorarea diverselor instrumente muzicale, copiii au descoperit bucuria de a crea un ritm comun.
A doua invitată, Mihaela Budacă, de la Palatul Copiilor, a adus magia dansului în viața elevilor noștri. Sub îndrumarea ei, copiii au învățat mișcări de dans pe care le-au sincronizat într-o coregrafie finală plină de energie și voie bună. Versurile "Tu și eu ne vom iubi mereu" au răsunat în cor, cântate de copii și profesori la unison, iar dansul s-a încheiat cu o îmbrățișare de grup plină de căldură.
Ultima activitate a fost dedicată liniștirii și creativității, alături de doamna Albianu Mihaela de la Asociația Activități Creative. Copiii s-au așezat la mese și au construit inimioare din diverse materiale de hârtie și carton. La final, toate aceste inimioare au fost adunate pentru a forma o mare inimă simbolizând unitatea și iubirea.
Un alt dar special pentru copii a venit din partea Madre Pizza cu Maia care le-a oferit copiilor pizza și din partea Baloane Sofia elevii au primit baloane cu heliu și mesaje pozitive care să îi însoțească în vacanță.
Această zi a fost cu adevărat specială, arătând că împreună putem crea momente de neuitat și putem învăța unii de la alții.
Mulțumim tuturor participanților și colaboratorilor pentru contribuția lor valoroasă! Vă invităm să urmăriți câteva imagini din timpul activității.
Activitatea lunii aprilie din cadrul proiectului ”Prietenie și diversitate prin artă și joc” a avut ca temă sfintele sărbatori pascale. Cu mic cu mare ne-am întâlnit la Școala Gimnazială ”B.P.Hașdeu”, unde colegele Mădălina Iordache, Mirela Chihaia, Elena Gina Ivancea și prof. logoped Daniela Gurgu ne-au creat cadrul perfect pentru a ne reactualiza informații esențiale cu privire la sărbatorile pascale dar și pentru a orna ouă. Activitatea ”Ne jucăm, ne bucurăm, Paștele noi așteptăm” a început cu un joc de intercunoaștere, a continuat cu o prezentare interactivă care a avut ca scop înțelegerea semnificației Paștelui și cu vizionarea unui scurt film. La final elevii și-au personalizat propriul ou, urmărind etapele de lucru prezentate. A fost cadrul perfect pentru exersarea deprinderilor de relaționare socială și comunicare. Lăsăm mai jos câteva mărturii de la activitate.
În luna mai s-au derulat, din nou, activități din proiectul "Prietenie și diversitate prin artă și joc".
Astfel, elevii de la nivelul primar integrați în școlile partenere s-au întâlnit la Școala Gimnazială "George Călinescu" unde, coordonați de dna. prof. itinerant și de sprijin Mihaela Petrescu, au exersat îndemânarea și coordonarea mișcărilor prin activități ludice desfășurate în aer liber.
Elevii de gimnaziu au avut oportunitatea de a exersa abilitățile socio- emoționale prin jocurile și provocările propuse de dna. prof. itinerant si de sprijin Laura Nistor de la școala "Al. Vlahuță".
Ceea ce ne încântă pe noi, cadrele didactice care însoțim elevii participanti, este schimbarea vizibila a stării copiilor, până la finalul activității. Copiii sunt la început timizi, retrași, ca la final nu doar să fie mai îndrăzneți, dar să fi legat între timp o relație cu alt copil și despărțirea să fie cu regret și în acelei timp cu speranța reîntâlnirii.
Schimbarea aceasta ne bucură enorm, întrucât scopul proiectului, evidențiat și de titlul său, este acela de a facilita dezvoltarea socio- emoțională a copiilor participanți prin activități artistice.
Cu emoție ne apropiem de data de 6 iunie când vom organiza activitatea de impact, în cadrul Școlii Gimnaziale Speciale "Constantin Paunescu", la care vom întâlni toți elevii, inclusiv pe cei din județ, care până acum au participat la activități în mediul on-line.
Zile de conectare și bucurie pentru elevii integrați
28 și 29 martie au fost doua zile de bucurie pentru o parte din elevii integrati in scolile integratoare iesene. Alaturi de prof de sprijin, prof. logopezi și consilieri scolari, elevi din învățământul primar si gimnazial sunt implicați în proiectul județean "Prietenie și diversitate prin artă și joc" in cadrul căruia se organizează lunar câte o activitate pe fiecare din cele doua niveluri.
Intâlnirea elevilor din învățământul primar a avut loc la Scoala Gimnazială "Elena Cuza" , ghidați de către organizatorii activității, prof. de sprijin Orghici Simona, prof. Logoped Raluca Bulimar, prof consilier scolar Fordea Ramona, elevii au realizat felicitări de primăvară, exersandu-si abilitățile manuale și creativitatea. Mai mult, copiii au avut ocazia sa poarte dialog și să aibă raporturi de colaborare cu cei de-o vârstă cu ei în cadrul jocurilor propuse de d-nele profesoare.
Iată un feedback de la un elev: "Ma puteti lua doar pe mine la toate activitatile?"
Pe de alta parte, pe 29 a avut loc activitatea de la gimnaziu, unde elevii din scolile integratoare participante au avut ocazia, poate unică în viață, să pășească în incinta Liceului Special Tehnologic "Vasile Pavelcu" și să comunice prin semne cu elevii acestei școli.
Profesor psihopedagog Tomulica Maria, profesor psihopedagogie speciala Iordachescu Anca și profesor psihopedagog Iordachescu Florin, au introdus participanții în lumea tăcută a semnelor, în cadrul unei activități complexe de dezvoltare socio-emoțională. Elevii au fost încântați de relaționarea dintre ei, au organizat pe grupuri mici scenete, afișe emoționante și au finalizat întâlnirea cu un mare dans coordonat de dl. profesor educator Emilian Paduraru.
La ambele activități au participat on-line și colegi din școlile integratoare din Târgu Frumos, Pașcani și Mogosesti, alături de elevi integrați.
Poate că imaginile vor oferi cât de cât mărturie a bucuriei copiilor, la aceste doua evenimente.
Prof. itinerant/ de sprijin Lavinia Aradoaie
Scoala Gimnaziala Speciala "Constantin Paunescu" Iasi
În zilele de 26 și 27 februarie 2024 s-au desfășurat primele activități din Proiectul Județean "Prietenie și diversitate prin artă și joc", proiect care reunește elevi cu CES și profesori de sprijin, logopezi și consilieri școlari din școlile integratoare din județul Iasi.
Regăsirea în afara mediului online a fost cu bucurie și entuziasm din partea tuturor.
La nivel primar, activitatea a fost susținută de prof sprijin Anca Ciubotariu, prof sprijin Bianca Simon din Școala Gimnazială Prof. ”Mihai Dumitriu” Valea Lupului și s-a numit: "Atelier de creație- Mandala". Elevii au realizat mandale folosind diverse materiale (pon-pon, mărgele, paiete), relaxându-se într- atmosferă plăcută. În același timp au exersat motricitatea fină a mâinilor dar și abilitățile de comunicare și relaționare adecvată cu alți elevi din școli integratoare.
La nivel gimnazial, ne-am întâlnit la Școala Gimnazială B. P. Hașdeu" la activitatea "Firul prieteniei: cusături unice cu mărțișoare integrative", coordonata de profesor de sprijin Vasiliu Mihaela. Elevii au avut ocazia sa învețe sa coasă pe etamină simboluri ale primăverii.
În cadrul acestor activități se creează cadrul potrivit pentru ca elevii să colaboreze între ei, să își gestioneze emoțiile și comportamentele, au oportunitatea să își facă noi prieteni, să își exerseze abilități de socializare dar și psihomotrice, cât și să învețe lucruri noi și interesante.
Proiectul va continua până în luna decembrie 2024, cu activități lunare, pe ambele cicluri de învățământ, având și o activitate de impact, în luna iunie.