Proiecte județene
CAEJ Iași 2024, poziția 125
Aflat la a VI-a ediție, proiectul Prevenirea și combaterea violenței în școală prin activități extrașcolare și-a propus în anul 2024 să implice în activități extrașcolare lunare pentru valorizarea potențialului, exersarea abilităților de comunicare și relaționare nonviolentă și de dezvoltare emoțională 260 de elevi cu CES din școli din județul Iași, elevi care sunt în risc de a deveni agresori sau victime.
De asemenea, peste 900 de elevi din școlile participante au dat viață unei Campanii a nonviolenței „Jocul este arma mea antiviolență” desfășurată în lunile octombrie și noiembrie și la Concursul de postere și desene „Cum arată o lume fără violență?”
Proiectul se derulează în 13 școli speciale și integratoare din județul Iași: Școala Gimnazială Specială „Constantin Păunescu” Iași, Liceul Tehnologic Special „Vasile Pavelcu” Iași, Colegiul Tehnic „Ion Holban” Iași, Liceul Tehnologic Special „Trinitas” Tg. Frumos, Școala Gimnazială Specială Pașcani, Școala Gimnazială „G. Călinescu” Iași, Școala Gimnazială „V. Conta” Iași, Școala Gimnazială „Al. Vlahuță” Iași, Școala Gimnazială „N. Iorga” Iași, Școala Gimnazială „E. Cuza” Iași, Școala Gimnazială „ D.A. Sturdza” Iași, Școala Gimnazială „Ghe. I. Brătianu” Iași, Școala Profesională „Mogoșești”, com. Mogoșești, jud. Iași.
În cadrul proiectului a fost realizat un ghid „Bune practici documentate în proiectul Prevenirea și combaterea violenței în școală prin activități extrașcolare” care oferă modele de activități extrașcolare utile oricărui profesor care dorește să se implice în activități de prevenire.
În luna septembrie a fost rândul școlilor gimnaziale "I. Cantacuzino" Pașcani și "I. Creangă" Iași.
Prof. Itinerant Corina Ancuța și prof. Consilier scolar Pricop Daniel au propus activitatea „Emoții de toamnă” prin intermediul căreia s-a dorit dezvoltarea competențelor emoționale ale elevilor, concentrându-se pe identificarea și exprimarea emoțiilor prin diverse metode creative. Activitatea a inclus jocuri, discuții și exerciții de mimă, utilizând materiale vizuale și interactive pentru a stimula înțelegerea emoțiilor primare. Elevii au avut de asociat emoțiile cu experiențe personale și de recunoscut emoțiile personajelor prezentate. În cadrul activității s-au propus spre folosire metode didactice variate, cum ar fi conversația, exercițiile și descoperirea dirijată, precum și materiale vizuale și tactile atractive și interesante pentru elevi. Colegii din școlile participante au replicat activitatea fiecare în cabinetul său, realizându-se un colaj de imagini din cadrul activităților.
Elevii participanți la nivel primar au fost primiți la Școala Gimnazială "Ion Creangă" de către prof. itinerant și de sprijin Frumos Luciana care a desfășurat o activitate în care și-a propus exersarea abilităților cognitive, psihomotorii și de socializare în contextul realizării unui proiect artistic. Am început cu prezentarea fiecăruia, menționarea unui lucru care îi place și a unui obiect pe care îl are în ghiozdan pentru a facilita interacțiunea. După ce atenția a fost captată prin intermediul unui video cu povestea căsuței din pădure fiecare copil a asamblat o căsuță 3 D din carton pe care a pictat-o la final. În timp ce lucrau elevii și-au reactualizat cunoștințele cu privire la alte povești care au căsuțe. La final elevii au prezentat lucrările și au fost încurajați să povestească cine locuiește în ele, de ce au ales să le decoreze cu anumite culori/elemente. Activitatea în sine a fost o poveste pe care o vor spune părinților, colegilor, prietenilor.
ÎMPRREUNĂ E MAI BINE!
Dragi prieteni ai școlii noastre,
Astăzi avem bucuria să vă împărtășim momente minunate din cadrul activității "IMPREUNĂ E MAI BINE!" parte a proiectului județean "Prietenie și diversitate prin artă și joc", coordonată de prof Rusu Raluca, prof. Donise Anca și prof. Arădoaie Lavinia. Evenimentul a reunit 17 elevi cu CES, de la clasa I până la clasa a VIII-a, alături de 17 profesori itineranți, logopezi și consilieri școlari.
Împreună, am demonstrat că adevărata putere a comunității stă în diversitatea și cooperarea noastră.
Am avut plăcerea să fim însoțiți de trei invitate colaboratoare care au captivat atenția copiilor prin activități variate și atrăgătoare.
Primele două invitate, Cojocaru Ramona și Corlățan Briana, membre ale Asociației Muzicienilor, au creat o atmosferă plină de ritm și armonie. Elevii au învățat să bată ritmuri, să asculte mediul înconjurător și să imite sunetele naturale, culminând într-o sesiune de muzică armonizată. Prin explorarea diverselor instrumente muzicale, copiii au descoperit bucuria de a crea un ritm comun.
A doua invitată, Mihaela Budacă, de la Palatul Copiilor, a adus magia dansului în viața elevilor noștri. Sub îndrumarea ei, copiii au învățat mișcări de dans pe care le-au sincronizat într-o coregrafie finală plină de energie și voie bună. Versurile "Tu și eu ne vom iubi mereu" au răsunat în cor, cântate de copii și profesori la unison, iar dansul s-a încheiat cu o îmbrățișare de grup plină de căldură.
Ultima activitate a fost dedicată liniștirii și creativității, alături de doamna Albianu Mihaela de la Asociația Activități Creative. Copiii s-au așezat la mese și au construit inimioare din diverse materiale de hârtie și carton. La final, toate aceste inimioare au fost adunate pentru a forma o mare inimă simbolizând unitatea și iubirea.
Un alt dar special pentru copii a venit din partea Madre Pizza cu Maia care le-a oferit copiilor pizza și din partea Baloane Sofia elevii au primit baloane cu heliu și mesaje pozitive care să îi însoțească în vacanță.
Această zi a fost cu adevărat specială, arătând că împreună putem crea momente de neuitat și putem învăța unii de la alții.
Mulțumim tuturor participanților și colaboratorilor pentru contribuția lor valoroasă! Vă invităm să urmăriți câteva imagini din timpul activității.